Симина 19, 11000 Београд, Србија; // телефон:+381 11 30 32 125; факс:+381 11 263 43 48;
      

Обележен Међународни дан борбе против Алцхајмерове болести


26.09.2022

Црвени крст Србије је заједно са Српским удружењем за Алцхајмерову болест на Тргу Републике у Београду обележио 21. септембар 2022. године Међународни дан борбе против Алцхајмерове болести.

Овогодишњи слоган био је „Упознајте деменцију, упознајте Алцхајмерову болест“  као значајан корак да се помогне особи након дијагнозе. Присутнима се на тргу поред Поверенице за заштиту равноправности обратила и Наташа Тодоровић из Црвеног крста Србије која је истакла да деменција не погађа само појединца, већ и породицу да се не ради само о губитку памћења, већ особа која има дијагностиковану деменцију и породица губе много више и у социјалном и економском смислу. Према подацима Светске здравствене организације око 55 милиона људи у свету пати од деменције, сваке године се региструје 10 милиона ново дијагностикованих. Сматра се да ће се број особа са деменцијом удвостручити до 2030. године. Трошкови неге особа са деменцијом су процењени на 604 милијарди долара ипак ове особе остају „невидљиве“у јавноздравственом планирању. А када једна особа пати од деменције, цела породица пати, а не само једна особа. У Србији се процењује да око 140 хиљада људи болује од деменције. Поднета је и петиција грађана за развијање услуга Дневног центра за дементне у Београду.

Након обраћања говорника, приређен је „Плес за памћење“, у коме су плесали чланови Клуба љубитеља историјских плесова, са младим плесачима.

На јавном догађају су били постављени пултови: Српског удружења за Алцхајмерову болест, Црвеног крста Београда, Каритаса Србије и Волонтерског сервиса Звездара, на којима су били дељени информативни и промотивни материјали о активностима ових организација на пољу превенције деменције и подршке оболелима и сродницима чији чланови болују од ове болести.

У оквиру пројекта Црвени крст Србије је реализовао кампању на 15 билборда у Београду која је у од 10  до 21. септембра имала за циљ сензибилизацију јавност на тему. Ова кампања била је могућа захваљујући пројекту “Иновативне услуге у локалној заједници-ICCC” који финансира Европска унија и Аустријска агенција за развој, али и захваљујући друштвено одговорној компанији DPC Networks из Београда.