Simina 19, 11000 Beograd, Srbija; // telefon:+381 11 30 32 125; faks:+381 11 263 43 48;
      

Regionalna obuka predstavnika nacionalnih društava za gotovinsku pomoć i pomoć u vaučerima


23.11.2021

U periodu od 8. do 12. novembara 2021. godine, Crveni krst Srbije je organizovao regionalnu obuku za gotovinsku pomoć i pomoć u vaučerima prema standardnom programu Međunarodne Federacije društava Crvenog krsta i Crvenog polumeseca pod nazivom "Level 2 Cash Transfer Programming". Obuka se sprovodi u okviru projekta "Jačanje otpornosti starijih osoba i osoba sa invaliditetom tokom COVID-19 i budućih kriza", koji finansijski podržavaju Evropska unija i Austrijska agencija za razvoj, a projektom koordinira Crveni krst Srbije. Na obuci je prisustvovalo 25 učesnika iz Albanije, Bosne i Hercegovine, Crne Gore, Severne Makedonije i Srbije koji su predstavnici nacionalnih društava. Model gotovinske i vaučer pomoći u ovom delu regiona do sada nije u velikoj meri primenjen, te će predstavnici nacionalnih društava iz regiona imati prilike da među prvima sprovedu ovakav model pomoći u zemljama u kojima rade. Predavači, eksperti iz ove oblasti, su predstavnici Austrijskog Crvenog krsta.

Obuka je održana u hotelu Palas u Beogradu. Crveni krst Srbije je kao organizator i koordinator projekta u obuku uključio pet predstavnika, koji su zaposleni na različitim programima u okviru delatnosti Crvenog krsta Srbije.

Obuka je obuhvatala 4 celine, u kojima su učesnici imali prilike da uče mehanizme organizacije, selekcije i monitoringa modela koja se bazira na gotovinskoj i vaučer pomoći, ali i da međusobno razmene iskustva iz dosadašnjeg rada.

Prvog dana učesnici su imali prilike da se dodatno informišu o samom modelu kroz predavanja koja su se odnosila na uvod u gotovinsku pomoć. Drugog dana je fokus bio na delu kada se koristi gotovinski transfer, te su učesnici kroz sesije imali prilike da nauče kako da urade procenu izvodljivosti CVA, mehanizme isporuke i primene novih tehnologija u radu, ali i mapiranje osnovnih tržišnih sistema i tumačenje uticaja na tržišne sisteme. Treći dan je bio posvećen praktičnom radu i razumevanju modela kroz učenje o kriterijumima za analizu odgovora i analizu rizika i mera za ublažavanje istog. Četvrtog dana je usledio nastavak u kome su učesnici edukacije nastavili da razvijaju plan, kroz rad u grupama, na osnovu studije slučaja koja je bila primer za rad. Kao nastavak razvijanja modela u praksi, učesnici su se posvetili delu monitoringa i izradi plana implementacije. Navedene teme su bile deo celine Izbor, projektovanje i implementacija. Peti dan je bio planiran za sumiranje ključnih segmenata u planiranju i implementaciji, ali i prilika kako bi se još jednom skrenula pažnja na važnost sveobuhvatnog planiranja u vanrednim situacijama i uključivanja elementa gotovinske spremnosti, koja se uključuje kao vid pomoći.